Publikációk

Egy turisztikai kampány tanórai feldolgozása

Bevezetés Hazánk idegenforgalma az utóbbi években folyamatosan bővül. Egyre többször láthatunk példát az ország látnivalóit, turisztikai célpontjait és hagyományait népszerűsítő plakátokra, imázsfilmekre. A 2017-ben indított Magyarország rád vár!

Tanmenet-, tematikusterv-, óraterv-illusztrációk évfolyamonkénti bontásban

Előszó (részlet) A kézikönyv négy nagyobb egységből áll: … b) A második fejezetben egy éves tanmenet-illusztráció, tematikusterv-illusztrációk, valamint óraterv-illusztrációk találhatók. Ezek, ahogy jeleztük, illusztrációk, azaz a tantárgyi tartalom egy lehetséges felépítését foglalják magukba. Ezek szabadon felhasználhatók, azonban módosíthatók is, példaként szolgálnak. Az óraterv-illusztrációk az éves óraszám kb. 20%-nyi részéhez készültek, alkalmazva a DFHT óraszervezési módokat. […]

Lehetőségek a problémaorientált földrajzoktatás hatékonyságának növelésére a Pécsi Tudományegyetem terepasztala segítségével

Bevezetés A világban történt eseményekről szinte azonnal tájékozódunk a médiának köszönhetően,így a természeti katasztrófákról is. Arról azonban kevés információt szerezhetünk, hogy mekkora felelőssége van ebben az emberiségnek, pedig már kutatások bizonyították, hogy

A láva a Föld magjából származik, vagy mégsem – Néhány lemeztektonikához kapcsolódó tévképzet összehasonlító elemzése

Abstract The international research of geographical misconceptions is enormous compared to its Hungarian counterpart. The abundance of the literature and also the different kinds of misconceptions

Milyen a jó földrajztankönyv? Értékelési módszerek a 21. században a földrajztankönyvi funkciók időbeli változásának tükrében

Abstract The study is carried out for highlighting the importance of the improvement of the geography education. The aim is provided an overview about the aspects of book analyses based on the international literature.

Teachers’ collaboration in virtual reality environments

Abstract Teachers have to renew their teaching methods for aligning them to the needs of students of the new generations. They have to find new ways of information presentation making it more interesting, motivating and understandable. Technology provides wonderful and smart tools for this work. Virtual reality (VR) environments and applications bring big changes in […]