Publikációk

Általános és középiskolás diákok lemeztektonikával és éghajlatváltozással kapcsolatos tévképzeteinek összehasonlító vizsgálata

Absztrakt Magyarországon a 2000-es évek elején kezdődött a tévképzetek szélesebb körű kutatása. A hazai kutatások elsősorban a fizika, kémia és biológia tantárgyak tévképzeteire irányultak, valamint kisebb mértékben a környezet- és természetismereti, történelmi és egyéb tévképzeteket is vizsgálták. A földrajz tantárgyhoz kapcsolódó kutatások nemzetközi viszonylatban nagyon elterjedtek, de a téma hazai kutatottsága hiányos. Kutatásunkban 1111 általános […]

Az éghajlatváltozás helyi következményeinek oktatása magyar és svájci példák alapján

Absztrakt Az ENSZ korunk legnagyobb kihívásának és problémájának nyilvánította az éghajlatváltozást. 2018-ban megalakult az Office for Climate Education (OCE – Éghajlatváltozási Oktatási Hivatal) Párizsban, amelynek fő célja az éghajlatváltozás oktatásának nemzetközi, tudományos alapokon nyugvó és gyakorlatorientált együttműködésének megszervezése és kidolgozása. Az OCE többek között azt tervezi, hogy az általános és középiskolai tanároknak olyan nyílt hozzáférésű […]

Probléma orientált oktatási lehetőségeket kínáló eszköz fejlesztése a földrajzoktatás megújítására. Az MTA Földrajz Szakmódszertani Kutatócsoport eredményei nemzetközi tapasztalatok tükrében

Absztrakt Kutatásunk fő célja  egy probléma-orientált oktatási lehetőségeket és digitális technológia újításokat kínál eszközfejlesztés révén a földrajz oktatás módszertani megújításának segítése. Kiindulási alap nyújtása a közoktatásban dolgozó földrajz szakos kollegák számára az interaktív és tanuló-centrikus megközelítésen alapuló alkalmazható tudás-és tanulásfejlesztés irányába. …   Megjelent: Fazekas I. IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak és posztereinek összefoglalói. (2018), […]

Developing problem-oriented worksheets for expanding the possibilities of teaching Hungary’s geography

Abstract Although numerous attempts have been made before, the methodology of geography teaching has been highly difficult to renew in Hungary. The reasons for it are very complex, and one of the contributing factors is the scarcity of teaching and methodological aids available for teachers, which do not only describe new methodological trends or contain […]

How do Hungarian Students perceive our climate? A comparative analysis of climate-related misconceptions

Abstract Elements of climate and climate change education are already present in the curriculum of Grade 1 students according to the Hungarian National Curriculum. Students become familiar with the basics at an early age, and their knowledge is gradually expanded throughout their primary and secondary studies. However, for years the instructors of the University of […]

Földrajz mindenhol – a debreceni Kutatók éjszakáján

Bevezetés Tanárként napi gyakorlatunkban mindannyian használunk fotókat szemléltetésre, legyen szó egy-egy jelenség magyarázatáról, órai játékról vagy akár saját kirándulásaink bemutatásáról. A földrajzi folyamatok kiemelkedő vizuális jelenléttel rendelkeznek a bennünket körülvevő internetes térben, képgalériák tucatjaiból válogathatunk a célnak megfelelően.