Abstract The devaluation of science literacy is not today’s problem. In several countries expenditure spent on education has grown, numerous thorough and long-term reforms have been introduced, however,
Abstract Educating science subjects has raised several problems in the past few years both in Hungary and internationally. Several questionnaire surveys have been realized on attitudes towards science subjects in Hungary and internationally, too.
Absztrakt A szegedi földrajztanár szakos egyetemista hallgatók körében készült felmérés a mentális térkép kutatási módszertana alapján történt.
Bevezetés A gyermekek értelmező tanulási folyamatának vizsgálata több évtizedes múltra tekint vissza nemzetközi és hazai viszonylatban egyaránt. Az 1970-es évek óta a tanulók előzetes ismeretanyagának,
Abstract The international research into the nature, emergence, and development of scientific misconceptions is substantial; however, Hungarian educational research lags behind in exploring this phenomenon in detail.
Bevezetés A regionális földrajz a geográfiának az az ága, amely a természeti és társadalmi tényezők együttesét, kölcsönhatását egy-egy területi egységen belül vizsgálja (Kovács Z. 2001).