Publikációk

Using a word association method to assess knowledge structure of renewable energy sources at primary level

Abstract The word association test is a tool suitable for analysing students’ knowledge structure. Using association maps, it can describe the quantitative and qualitative features of the stimulus

Playing on reality: do geomodels improve the perception of geographical terms?

Abstract Remodeling of geography education has been an ongoing challenge recently. Constructivist pedagogy, employing tools of problem and model-based learning, offers new opportunities to meet these challenges.

Comparing the Plate-tectonics-related Misconceptions of High School Students and University Undergraduates

Abstract International research into the nature, emergence, and development of geographical misconceptions is substantial. However, Hungarian educational research lags behind in exploring this phenomenon in detail.

Hallgatói vélemények a természettudományos tantárgyakról

Bevezetés A természettudományos tantárgyak alulreprezentáltsága hosszú évek óta fennálló jelenség. Kedvezőtlen ezen csoportba tartozó tantárgyak helyzete, romlik a népszerűségük, a diákok nem szeretik,

A szegedi középiskolások országhatár-képzete Magyarország délkeleti határáról

Bevezetés Az országok, a társadalmak, az etnikai csoportok határ menti területeinek, „találkozási vonalainak” vizsgálata Magyarországon a rendszerváltást követően került a különböző diszciplínák kutatási előterébe (BORDÁS A. – SZOLÁR É. 2011).

Általános és középiskolás diákok földrajzi tévképzeteinek összehasonlító vizsgálata

Absztrakt Az alap-, közép- és felsőfokú oktatásban egyaránt megfigyelhető, hogy ma a gyerekek és fiatalok ismereteiben mintha gyakrabban jelentkeznének komoly hiányosságok, mintha kevesebbet tudnának, mintha nehezebben tanulnának, mintha nehezebb lenne őket tanítani. Mintha nekünk tanítóknak, tanároknak, oktatóknak olyan sok mintha-élményünk lenne, amelyeket már nem elégséges egyszerűen a tudás hiányával magyarázni. Kutatásunkban e jelenség egyik lehetséges […]