Abstract The aim of the study is to present those sections of the new National Core Curriculum which concern the teaching of Geography, and the frame curricula for Geography. The authors highlight the new contents and attitudes appearing in these documents, and interpret the concept of learning outcome. They also present the characteristics of Geography, […]
Összefoglaló A földrajzórák egyik fő célja az ember és a környezete közötti kapcsolat feltárása, amelynek egyik hatékony módja a különböző tájak megismerése, amely számos környezeti tényezőtől függően változik. A magyar földrajzoktatás még mindig jellemzően az információterjesztés hagyományos módszereire épül, és viszonylag ritkán jelennek meg tevékenységalapú módszerek. Ugyanakkor a tanulók egyéni ismeretszerzése és problémamegoldó feladatok alkalmazása eredményesebb […]
Abstract Misconception research adds important knowledge to the research of conceptual change, which is the key process of learning and instruction. The study of misconceptions enables the analysis of the conceptual networks of both individuals and groups,
Abstract Shaping attitude related to renewable energy resources is the task of the entire society and in the case of students of different ages it is realized via education in and outside schools. This research concerns the analysis of the knowledge of students related to renewable energy resources, exploring the differences in the case of […]
Absztrakt A tankönyvek szerepe ma is nagy az oktatásban (Szabó, 2014), de funkciójuk jelentős átalakuláson megy keresztül. A világ digitalizációjával a tanári kar és a tankönyvek is elvesztették elsődleges információhordozó feladatukat. A nemzetközi mérések, különösen a PISA feladatsorok, a lexikális tudás helyett transzferálható és alkalmazott tudásmérésére fókuszáló adatsorainak eredményei is hatottak a tankönyvekről kialakított képünkre, […]
Absztrakt A földrajzi tévképzetekkel kapcsolatos ismereteink hozzájárulnak a földrajzi ismeretek fejlődésének és változásának megismeréséhez, az iskolában megszerezhető földrajzi tudás minőségének javításához. A hazai, földrajzi tévképzetekkel kapcsolatos kutatások száma elmarad a többi természettudományos tantárgy tévképzeteit vizsgáló kutatás mögött, pedig mind a hazai, mind a külföldi kutatások eredményei megerősítik azt, hogy kiemelkedően fontos lenne feltárni a tanulók […]