Publikációk

Földrajzi atlasz általános iskolásoknak

Az Oktatási Hivatal által 2021-ben kiadott Földrajzi Atlasz az alábbi képre kattintva érhető el.

Földrajzi atlasz középiskolásoknak

Az Oktatási Hivatal által 2021-ben kiadott Földrajzi Atlasz az alábbi képre kattintva érhető el.

Egy tanulóközpontú módszertani eszköztár fejlesztése Magyarország földrajzának tanításához

Abstract Te geographical education in Hungary has to face a lot of problems: students’ diminishing interest, lack of creative and engaging textbooks as well as educational materials that foster multisensory learning and the everyday applicability of the geographical information, decreasing

Felkészülés a jövőre – A tantárgyközi kompetenciák

Absztrakt Napjainkban, a kognitív és digitális forradalmak idején a munkaerőpiac és igényei sokkal gyorsabban változnak és alakulnak át, mint korábban bármikor. Épp emiatt válnak egyre fontosabbá a tantárgyakhoz nem kötődő készségek és kompetenciák. A tantárgyközi kompetenciák mérése érdekében hívta életre az OECD az 1990-es évek végén a PISA-vizsgálatot. Ennek célja felmérni, hogy a tankötelezettség végéhez […]

A társadalmi tanulási folyamatok szerepe a megújuló energiahordozókkal kapcsolatos ismeretekben két magyarországi megye példáján

Összegzés Eredményeinkből jól látható, hogy a megújuló energiahordozók köztudatba való beágyazottsága jelenleg gyenge és bizonytalan. Ennek stabilizálására a folyamatos tájékoztatás alkalmas eszköz, hiszen minél többet hallanak,

Lépések a korszerű földrajzoktatás felé: egy problémaorientált oktatási lehetőségeket és digitális technológiai újításokat kínáló eszközfejlesztés eredményei

Összefoglalás Az MTA–SZE Földrajz Szakmódszertani Kutatócsoportunk fő célja egy problémaorientált oktatási lehetőségeket és digitális technológiai újításokat kínáló