Hírek, újdonságok

Összegyűjtöttük eddig kutatási eredményeinket

A könnyebb elérhetőség érdekében összegyűjtöttük eddigi kutatási eredményeinket. Az egyes időszakok publikációs, valamint a konferencia előadás listáját alább olvashatják.

Publikációk

Publikációk listája a 2018-19 kutatási időszakban

Kádár Anett; Farsang Andrea; Gulyás Ágnes: Általános- és középiskolás diákok éghajlati folyamatokhoz kapcsolódó tévképzeteinek összehasonlító elemzése = Comparative Analysis of Elementary and Secondary School Students’ Climatic Related Misconceptions
FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK 142 : 3 pp. 219-234. , 16 p. (2018)

SZILASSI PÉTER – SZŐLLŐSY LÁSZLÓ: Földrajztanárok földrajz kerettantervekről alkotott véleménye online kérdőíves felmérés alapján.
Geometodika 2018/2. http://foldrajztanitas.elte.hu/index.php/geometodika-2018-2-szam

Farsang, Andrea: A tehetséggondozás mindenekelőtt – Mol Mester-M díj
FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK 142 : 2 pp. 175-176. , 2 p. (2018)

VARJAS JÁNOS: Huszonegy feladat a 21. században – terv a társadalmi kompetenciák fejlesztésére.
Geometodika 2018/2. http://foldrajztanitas.elte.hu/index.php/geometodika-2018-2-szam

M. CSÁSZÁR ZSUZSANNA, VARJAS JÁNOS, FARSANG ANDREA: A PROBLÉMAALAPÚ TANULÁS ALKALMAZÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI A HAZAI FÖLDRAJZOKTATÁSBAN.
in: FÖLDRAJZI TANULMÁNYOK 2018. Szerkesztette: Fazekas István, Kiss Emőke, Lázár István. ISBN: 978-963-508-897-3.

Kapusi János: MÓDSZERTANI ÖTLETEK TURIZMUSFÖLDRAJZI ISMERETEK TANÍTÁSÁHOZ KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKGIMNÁZIUMI KÉPZÉSBEN.
in: FÖLDRAJZI TANULMÁNYOK 2018. Szerkesztette: Fazekas István, Kiss Emőke, Lázár István. ISBN: 978-963-508-897-3.

PIRKHOFFER ERVIN – CZIGÁNY SZABOLCS – FÁBIÁN SZABOLCS ÁKOS – VALKAY ALEXANDRA ILONA – VARGA GÁBOR – MÁTÉ ANDREA – BALOGH RICHÁRD – HALMAI ÁKOS: KINECTO-MORPHO-LÓGIA A FELSZÍNFORMÁK TANULÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI A KITERJESZTETT VALÓSÁG SEGÍTSÉGÉVEL KINECTOMORPHOLOGY – A NEW ASPECT IN TEACHING AND LEARNING OF GEOMORPHOLOGICAL FEATURES.
GeoMetodika 3. 1. (2019) pp. 27–43. DOI: https://doi.org/10.26888/GEOMET.2018.3.1.2

NAGY ERIKA – PÁL VIKTOR: A GAZDASÁGFÖLDRAJZI GONDOLKODÁS LASSÚ ÁTALAKULÁSA – AVAGY MIÉRT FONTOSABB MÉG MINDIG A „HOL”, MINT A „MIÉRT”? THE RELUCTANT TRANSFORMATION OF ECONOMIC GEOGRAPHY – DOES ‘WHERE’ STILL MATTERS MORE THAN ‘WHY’?
GeoMetodika 3. 2. (2019) pp. 21–45. DOI: https://doi.org/10.26888/GEOMET.2019.3.2.2

Kapusi János: Egy turisztikai kampány tanórai feldolgozása.
http://foldrajztanitas.elte.hu/index.php/2018/04/23/egy-turisztikai-kampany-tanorai-feldolgozasa/

Kapusi János: Földrajz mindenhol – a debreceni Kutatók éjszakáján. Geometodika
http://foldrajztanitas.elte.hu/index.php/ 2018/10/07/foldrajz-mindenhol-a-debreceni-kutatok-ejszakajan/

CZIGÁNY SZABOLCS – NAGYVÁRADI LÁSZLÓ – PIRKHOFFER ERVIN – HALMAI ÁKOS – KLIMÁSZ KITTI – KISS KINGA – M. CSÁSZÁR ZSUZSANNA – VARJAS JÁNOS: LEHETŐSÉGEK A PROBLÉMAORIENTÁLT FÖLDRAJZOKTATÁS HATÉKONYSÁGÁNAK NÖVELÉSÉRE A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM TEREPASZTALA SEGÍTSÉGÉVEL – THE ROLE OF THE GEOMODEL AT UNIVERSITY OF PÉCS ON ENHANCING THE EFFICIENCY OF PROBLEM-BASED GEOGRAPHY EDUCATION
Geo Metodika 2. 1. (2018) pp. 25–34. DOI: https://doi.org/10.26888/GEOMET.2018.2.1.2

 

Publikációk 2017-18 kutatási időszakban

CZIGÁNY SZABOLCS – NAGYVÁRADI LÁSZLÓ – PIRKHOFFER ERVIN – HALMAI ÁKOS – KLIMÁSZ KITTI – KISS KINGA – M. CSÁSZÁR ZSUZSANNAb – VARJAS JÁNOS: LEHETŐSÉGEK A PROBLÉMAORIENTÁLT FÖLDRAJZOKTATÁS HATÉKONYSÁGÁNAK NÖVELÉSÉRE A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM TEREPASZTALA SEGÍTSÉGÉVEL. THE ROLE OF THE GEOMODEL AT UNIVERSITY OF PÉCS ON ENHANCING THE EFFICIENCY OF PROBLEM-BASED GEOGRAPHY EDUCATION
GeoMetodika 2. 1. (2018) pp. 25–34. DOI: https://doi.org/10.26888/GEOMET.2018.2.1.2

Malmos E., Jász E., RevákMarkóczi I. : Using a word association method to assess knowledge structure of renewable energysources at primary level.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION – Nº 2, Vol. 18, p. 109-113, 2017, ISSN 0124-5481.

VARJAS JÁNOS: HUSZONEGY FELADAT A 21. SZÁZADBAN – TERV A TÁRSADALMI KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSÉRE TWENTY ONE TASKS IN THE 21. CENTURY – A DEVELOPMENT PLAN FOR THE INTENSIFICATION OF THE SOCIAL COMPETENCES
GeoMetodika 2. évfolyam 2. szám (2018) pp. 27–40.

PÁL VIKTOR: A felsőoktatási intézmények a közoktatás és az ismeretterjesztés szolgálatában.
Geometodika 2018/2. pp. 59–72. http://foldrajztanitas.elte.hu/index.php/geometodika-2018-2-szam

SZILASSI PÉTER – SZŐLLŐSY LÁSZLÓ : FÖLDRAJZTANÁROK FÖLDRAJZ KERETTANTERVEKRŐL ALKOTOTT VÉLEMÉNYE ONLINE KÉRDŐÍVES FELMÉRÉS ALAPJÁN THE OPINION OF GEOGRAPHY TEACHERS ABOUT THE HUNGARIAN GEOGRAPHY CURRICULUM BASED ON A QUESTIONNAIRE SURVEY.
GeoMetodika 2.2.(2018)pp.19–26.DOI: https://doi.org/10.26888/GEOMET. 2018.2.2.2

Kádár Anett, Farsang Andrea: A láva a Föld magjából származik, vagy mégsem – Néhány lemeztektonikához kapcsolódó tévképzet összehasonlító elemzése. LAVA ORIGINATES FROM THE EARTH’S CORE, DOESN’T IT? A COMPARATIVE ANALYSIS OF SOME PLATE-TECTONICS-RELATED MISCONCEPTIONS.
GeoMetodika 2. 1. (2018) pp. 5–24. DOI: https://doi.org/10.26888/GEOMET.2018.2.1.1

Szabolcs Czigány, Zsuzsa Császár, Kinga Kiss, Ákos Halmai, Dénes Lóczy, László Nagyváradi & Ervin Pirkhoffer: Playing on reality: do geomodels improve the perception of geographical terms?
International Research in Geographical and Environmental Education, 2017.04.25. ISSN: 1038-2046.

Publikációk listája 2016-17 kutatási időszakban

Balázs B., SZilassi P., M. Császár Zs., Pál V., Teperics K., Jász E., Farsang A. (2017) MILYEN A JÓ FÖLDRAJZTANKÖNYV? ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK A 21. SZÁZADBAN A FÖLDRAJZTANKÖNYVI FUNKCIÓK IDŐBELI VÁLTOZÁSÁNAK TÜKRÉBEN – WHAT IS THE GOOD GEOGRAPHY TEXTBOOK LIKE? METHODS OF VALUATION IN THE 21ST CENTURY REFLECTING THE TEMPORAL CHANGES OF THE FUNCTIONS OF GEOGRAPHY TEXTBOOKS
GeoMetodika 1. évfolyam 1. szám (2017) pp. 35–48. DOI: 10.12345/geomet.2017.1.3

Kádár Anett, Farsang Andrea (2017) Comparing the Plate-tectonics-related Misconceptions of High School Students and University Undergraduates
REVIEW OF INTERNATIONAL GEOGRAPHICAL EDUCATION ONLINE 7:(1) pp. 24-47. (2017)

Balázs Brigitta, Farsang Andrea (2016) A szegedi középiskolások országhatár-képzete Magyarország délkeleti határáról.
FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK 140:(3) pp. 258-269. (2016)

Konferencia előadások

Konferencia előadások 2018-19 kutatási időszakban

Kádár, Anett ; Moritz, Gubler ; Balázs, Brigitta ; Farsang, Andrea: Az éghajlatváltozás helyi következményeinek oktatása magyar és svájci példák alapján
In: Fazekas, I; Kiss, E; Lázár, I (szerk.) IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak összefoglalói. Debrecen, Magyarország : MTA DTB Földtudományi Szakbizottság, (2018) pp. 35-35. , 1 p.

Kádár, Anett ; Farsang, Andrea: Általános és középiskolás diákok lemeztektonikával és éghajlatváltozással kapcsolatos tévképzeteinek összehasonlító vizsgálata
In: Fazekas, I; Kiss, E; Lázár, I (szerk.) IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak összefoglalói. Debrecen, Magyarország : MTA DTB Földtudományi Szakbizottság, (2018) pp. 32-32. , 1 p.

Anett, Kádár ; Moritz, Gubler ; Brigitta, Balázs ; Andrea, Farsang: Assessment and comparison of local aspects of climate change education between Hungary and Switzerland (2018)
Poszter, IX. Magyar Földrajzi Konferencia, Debrecen, 2018-11-09 – 2018-11-11,

Andrea, Farsang ; Péter, Szilassi ; Anett, Kádár ; Károly, Teperics ; Zsuzsanna, M.Császár ; Viktor, Pál: Teaching landscape changes with problem-oriented methods using Hungarian examples.
GEOPHYSICAL RESEARCH ABSTRACTS 21 Paper: EGU2019-16914 , 1 p. (2019)

Kádár, Anett ; Farsang, Andrea: Misconceptions about climate change: Opportunities or obstacles?
GEOPHYSICAL RESEARCH ABSTRACTS 21 Paper: EGU2019-13097-1 (2019)

Zsuzsanna, M. Császár ; Andrea, Farsang ; Ervin, Pirkhoffer ; Péter, Szilassi ; Viktor, Pál ; Károly, Teperics ; Ernő, Molnár ; János, Varjas ; Anett, Kádár: Developing Problem-Oriented Worksheets for Improving Science Latency.
In: Pixel. New Perspectives in Science Education (2019) Paper: 5486-EXA3725-FP-NPSE8 , 1 p.

Farsang, Andrea ; Szilassi, Péter ; Pál, Viktor ; Kádár, Anett ; Pirkhoffer, Ervin ; M., Császár Zsuzsanna ; Szőllősy, László ; Teperics, Károly: Probléma orientált oktatási lehetőségeket kínáló eszköz fejlesztése a földrajzoktatás megújítására. Az MTA Földrajz Szakmódszertani Kutatócsoport eredményei nemzetközi tapasztalatok tükrében
In: Fazekas, I; Kiss, E; Lázár, I (szerk.) IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak összefoglalói Debrecen, Magyarország : MTA DTB Földtudományi Szakbizottság, (2018) pp. 24-24. , 1 p.

M., Császár Zsuzsa ; Varjas, János ; Farsang, Andrea: A problémaalapú tanulás alkalmazásának lehetőségei a hazai földrajzoktatásban
In: Fazekas, István; Kiss, Emőke; Lázár, István (szerk.) Földrajzi tanulmányok 2018. Debrecen, Magyarország : MTA DAB Földtudományi Szakbizottság, (2018) pp. 45-48. , 4 p.

Szilassi, Péter ; Pál, Viktor ; Kádár, Anett ; Pirkhoffer, Ervin ; M., Császár Zsuzsanna ; Szőllősy, László ; Teperics, Károly ; Farsang, Andrea: A „haza tanítása” problémacentrikus megközelítésben. Munkáltató feladatlapok alkalmazásának első hazai tapasztalatai
In: Fazekas, I; Kiss, E; Lázár, I (szerk.) IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak összefoglalói Debrecen, Magyarország: MTA DTB Földtudományi Szakbizottság, (2018) pp. 36-36. , 1 p.

Teperics, Károly ; Molnár, Ernő ; Kapusi, János ; Jász, Erzsébet ; Farsang, Andrea ; M., Császár Zsuzsanna: Magyarország földrajzának oktatásához felhasználható új taneszközök fejlesztésének elvei
In: Fazekas, I; Kiss, E; Lázár, I (szerk.) IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak összefoglalói Debrecen, Magyarország : MTA DTB Földtudományi Szakbizottság, (2018) pp. 28-28. , 1 p.

Konferencia előadások 2017-18 kutatási időszakban

Viktor Pál – Andrea Farsang – Péter Szilassi – Zsuzsanna M. Császár – Károly Teperics – Anett Kádár: Developing problem-oriented worksheets for expanding the possibilities of teaching Hungary’s geography.
Geophysical Research AbstractsVol. 20, EGU2018-19514, 2018 EGU General Assembly 2018.

Anett Kádár and Andrea Farsang: How do Hungarian students perceive our climate? A comparative analysis of climate-related misconceptions.
Geophysical Research AbstractsVol. 20, EGU2018-18823-2, 2018 EGU General Assembly 2018.

Szilassi Péter: A földrajzoktatás megújítása az általános iskolától az egyetemig. Tanévindító szakmai Napok, Salgótarján, 2018. augusztus 28.

Konferencia előadások 2016-17 kutatási időszakban

Farsang Andrea – M. Császár Zsuzsanna – Szilassi Péter – Pál Viktor – Teperics Károly: Probléma orientált oktatási lehetőségeket kínáló eszközfejlesztés megalapozása a földrajz oktatás módszertani megújítására.
Magyar Földrajzi Társaság Közgyűlése, Tudományos Ülésszak 2017. augusztus 26. Sopron

Vissza a listához