Hírek, újdonságok

Összegyűjtöttük eddig kutatási eredményeinket (Szerkesztés alatt!)

A könnyebb elérhetőség érdekében összegyűjtöttük eddigi kutatási eredményeinket. Az egyes időszakok publikációs, valamint a konferencia előadás listáját alább olvashatják.

 

Publikációk

Publikációk listája a 2020-21 kutatási időszakban

Farsang Andrea, M. Császár Zsuzsanna, Teperics Károly, Arday István, Jász Erzsébet, Kapusi János, Kádár Anett, Molnár Ernő, Pál Viktor, Pirkhoffer Ervin, Száraz Tamás, Szilassi Péter, Szőllősy László, Varjas János, Vati Tamás (2021): Fedezd fel, gondold át! Magyarország földrajza másképp.
Oktatási segédanyag Magyarország földrajzának tanításához. MTA-SZTE Földrajz Szakmódszertani Kutatócsoport, Szeged, 2021. (nyomdai munkálatokra előkészítve)

Andrea Farsang, Csaba Csíkos; Erzsébet Jász; Viktor Pál; Zsuzsanna M. Császár; Károly Teperics; Péter Szilassi; Anett Kádár (2021): Measuring the effectiveness of activity-based worksheets in Geography education.
Journal of Geography. (I.F: 1.262 (2019) (in press)

Varjas János, Kutyifa Kinga, Szalai Emese Rózsa. A migráció témájának tanítása az iskolai földrajzban; összehasonlító tankönyvelemzés Magyarország és Anglia tankönyveinek példáján.
Geometodika. (in press)

Varjas János. Fenntartható fejlődésért nevelés a földrajzban; eltérő megközelítések Magyarország és Anglia tanterveiben.
Modern Geográfia (in press)

Publikációk listája a 2019-20 kutatási időszakban

Farsang, Andrea; Ütőné, Visi Judit (2020): Új kihívások a földrajzoktatásban – Nemzeti alaptanterv és kerettanterv – 2020.
GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT 4 : 2 pp. 33-46.

Farsang, Andrea (2020): Lépések a korszerű földrajzoktatás felé: egy problémaorientált oktatási lehetőségeket és digitális technológiai újításokat kínáló eszközfejlesztés eredményei.
MAGYAR TUDOMÁNY 181 : 8 pp. 1026-1031.

Kádár Anett; Farsang Andrea (2019): Általános iskolai és középiskolás diákok lemeztektonikai tévképzetei egy kvalitatív, keresztmetszeti vizsgálat tükrében.
MAGYAR PEDAGÓGIA 119 : 1 pp. 19-52.

Farsang, Andrea; Szilassi, Péter; Csíkos, Csaba; Szőllősy, László; Kádár, Anett; Pirkhoffer, Ervin; Pál, Viktor; M.Császár, Zsuzsanna; Teperics, Károly (2020): Egy tanulóközpontú módszertani eszköztár fejlesztése Magyarország földrajzának tanításához [Developing a student-centred methodological toolkit for teaching the geography of Hungary]
GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT 4 : 3 pp. 33-47.

G. Bujdosó, E. Jász, Zs. M. Császár, A. Farsang, J. Kapusi, E. Molnár, K. Teperics (2019): VIRTUAL REALITY IN TEACHING GEOGRAPHY.
Proceedings of ICERI2019 Conference. 11th-13th November 2019, Seville, Spain.

Csorba Péter, Tóth Tamás, Szabó György, Fazekas István, Radics Zsolt, Teperics Károly, Revákné Markóczi Ibolya, Mika János, Patkós Csaba, Kovács Enikő, Ütőné Visi Judit, Csákberényi-Nagy Miklósné Tóth Klára, Bartha Jánosné (2020): A társadalmi tanulási folyamatok szerepe a megújuló energiahordozókkal kapcsolatos ismeretekben két magyarországi megye példáján.
DEBRECENI SZEMLE 28: 2 pp. 200-211.

Ibolya, Markóczi Revák; Erzsébet, Jász; Enikő, Kovács; Károly, Teperics; Judit, Ütő Visi; János, Máth (2019): PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ KNOWLEDGE RELATED TO RENEWABLE ENERGY AND SOME OF ITS INFLUENCING FACTORS.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION 18: 6 pp. 924-942.

Pencz Helga – Varjas János (2020): Felkészülés a jövőre – A tantárgyközi kompetenciák.
Máltai Tanulmányok, 3-4. pp. 563-579.

Publikációk listája a 2018-19 kutatási időszakban

Kapusi J.: „Módszertani ötletek turizmusföldrajzi ismeretek tanításához két tanítási nyelvű szakgimnáziumi képzésben” (Magyar Földrajzi Konferencia, Debrecen, 2018. november 10.)
In: Fazekas István – Kiss Emőke – Lázár István: Földrajzi közlemények, pp. 33-35.

Ibolya, Revákné Markóczi; Judit, Ütőné Visi; Ila, Bartha; Enikő, Kovács; Károly, Teperics (2018): A hazai környezet-, természetismeret és földrajz tankönyvek szerepe az energiatudatosságra nevelésben [Role of Hungarian Science and Geography Text Books in Education regarding Energy Awareness]
JOURNAL OF APPLIED TECHNICAL AND EDUCATIONAL SCIENCES/ALKALMAZOTT MŰSZAKI ÉS PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 8: 3 pp. 7-28.

Teperics Károly; Molnár Ernő; Kapusi János; Jász Erzsébet; Farsang Andrea; M. Császár Zsuzsanna (2018): Magyarország földrajzának oktatásához felhasználható új taneszközök fejlesztésének elvei.
In: Fazekas I; Kiss E; Lázár I (szerk.): IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak és posztereinek összefoglalói. Konferencia helye, ideje: Debrecen, Magyarország 2018.11.09. – 2018.11.11. Debrecen: MTA DTB Földtudományi Szakbizottság, pp 28-28.

Barna Katalin; Hegedűs András; Keszler Éva; Makádi Marianna; Sándorné Halász Erzsébet; Sütő László; Teperics Károly (2018): Tanmenet-, tematikusterv-, óraterv-illusztrációk évfolyamonkénti bontásban.
In: Sándorné Halász Erzsébet; Sütő László; Homoki Erika (szerk.): Felsős tanári kézikönyv a földrajz tantárgy tanításához. Eger: EKE Líceum Kiadó, pp 30-92.

Farsang, Andrea (2018): A tehetséggondozás mindenekelőtt – Mol Mester-M díj.
FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK 142 : 2 pp. 175-176.

VARJAS JÁNOS: Huszonegy feladat a 21. században – terv a társadalmi kompetenciák fejlesztésére.
Geometodika 2018/2. http://foldrajztanitas.elte.hu/index.php/geometodika-2018-2-szam

M. CSÁSZÁR ZSUZSANNA, VARJAS JÁNOS, FARSANG ANDREA (2018): A PROBLÉMAALAPÚ TANULÁS ALKALMAZÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI A HAZAI FÖLDRAJZOKTATÁSBAN.
In: FÖLDRAJZI TANULMÁNYOK. Szerkesztette: Fazekas István, Kiss Emőke, Lázár István.

Kapusi János (2018): MÓDSZERTANI ÖTLETEK TURIZMUSFÖLDRAJZI ISMERETEK TANÍTÁSÁHOZ KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKGIMNÁZIUMI KÉPZÉSBEN.
In: FÖLDRAJZI TANULMÁNYOK. Szerkesztette: Fazekas István, Kiss Emőke, Lázár István.

PIRKHOFFER ERVIN – CZIGÁNY SZABOLCS – FÁBIÁN SZABOLCS ÁKOS – VALKAY ALEXANDRA ILONA – VARGA GÁBOR – MÁTÉ ANDREA – BALOGH RICHÁRD – HALMAI ÁKOS (2019): KINECTO-MORPHO-LÓGIA A FELSZÍNFORMÁK TANULÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI A KITERJESZTETT VALÓSÁG SEGÍTSÉGÉVEL KINECTOMORPHOLOGY – A NEW ASPECT IN TEACHING AND LEARNING OF GEOMORPHOLOGICAL FEATURES.
GeoMetodika 3. 1. pp. 27–43.

NAGY ERIKA – PÁL VIKTOR (2019): A GAZDASÁGFÖLDRAJZI GONDOLKODÁS LASSÚ ÁTALAKULÁSA – AVAGY MIÉRT FONTOSABB MÉG MINDIG A „HOL”, MINT A „MIÉRT”? THE RELUCTANT TRANSFORMATION OF ECONOMIC GEOGRAPHY – DOES ‘WHERE’ STILL MATTERS MORE THAN ‘WHY’?
GeoMetodika 3. 2. pp. 21–45.

Kapusi János: Egy turisztikai kampány tanórai feldolgozása.
http://foldrajztanitas.elte.hu/index.php/2018/04/23/egy-turisztikai-kampany-tanorai-feldolgozasa/

Kapusi János: Földrajz mindenhol – a debreceni Kutatók éjszakáján.
Geometodika. http://foldrajztanitas.elte.hu/index.php/ 2018/10/07/foldrajz-mindenhol-a-debreceni-kutatok-ejszakajan/

CZIGÁNY SZABOLCS – NAGYVÁRADI LÁSZLÓ – PIRKHOFFER ERVIN – HALMAI ÁKOS – KLIMÁSZ KITTI – KISS KINGA – M. CSÁSZÁR ZSUZSANNA – VARJAS JÁNOS (2018): LEHETŐSÉGEK A PROBLÉMAORIENTÁLT FÖLDRAJZOKTATÁS HATÉKONYSÁGÁNAK NÖVELÉSÉRE A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM TEREPASZTALA SEGÍTSÉGÉVEL – THE ROLE OF THE GEOMODEL AT UNIVERSITY OF PÉCS ON ENHANCING THE EFFICIENCY OF PROBLEM-BASED GEOGRAPHY EDUCATION
GeoMetodika 2. 1. pp. 25–34.

Varjas János, M. Császár Zsuzsanna, Gyenizse Péter, Czigány Szabolcs, Pirkhoffer Ervin.A Martian Adventure: An Interactive Geo-Edutainment Tool.
“8th International Conference New Perspectives in Science Education – 2019” Firenze.

Publikációk listája a 2017-18 kutatási időszakban

Bujdosó Györgyi (2017): TEACHERS’ COLLABORATION IN VIRTUAL REALITY ENVIRONMENTS.
Proceedings of EDULEARN17 Conference. 3rd-5th July 2017, Barcelona, Spain.

CZIGÁNY SZABOLCS – NAGYVÁRADI LÁSZLÓ – PIRKHOFFER ERVIN – HALMAI ÁKOS – KLIMÁSZ KITTI – KISS KINGA – M. CSÁSZÁR ZSUZSANNAb – VARJAS JÁNOS (2018): LEHETŐSÉGEK A PROBLÉMAORIENTÁLT FÖLDRAJZOKTATÁS HATÉKONYSÁGÁNAK NÖVELÉSÉRE A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM TEREPASZTALA SEGÍTSÉGÉVEL. THE ROLE OF THE GEOMODEL AT UNIVERSITY OF PÉCS ON ENHANCING THE EFFICIENCY OF PROBLEM-BASED GEOGRAPHY EDUCATION
GeoMetodika 2. 1. pp. 25–34.

Malmos E., Jász E., RevákMarkóczi I. (2017): Using a word association method to assess knowledge structure of renewable energysources at primary level.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION – 2, 18, pp. 109-113.

VARJAS JÁNOS (2018): HUSZONEGY FELADAT A 21. SZÁZADBAN – TERV A TÁRSADALMI KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSÉRE TWENTY ONE TASKS IN THE 21. CENTURY – A DEVELOPMENT PLAN FOR THE INTENSIFICATION OF THE SOCIAL COMPETENCES
GeoMetodika 2. 2. pp. 27–40.

PÁL VIKTOR (2018): A felsőoktatási intézmények a közoktatás és az ismeretterjesztés szolgálatában.
Geometodika 2018/2. pp. 59–72. http://foldrajztanitas.elte.hu/index.php/geometodika-2018-2-szam

SZILASSI PÉTER – SZŐLLŐSY LÁSZLÓ (2018): FÖLDRAJZTANÁROK FÖLDRAJZ KERETTANTERVEKRŐL ALKOTOTT VÉLEMÉNYE ONLINE KÉRDŐÍVES FELMÉRÉS ALAPJÁN THE OPINION OF GEOGRAPHY TEACHERS ABOUT THE HUNGARIAN GEOGRAPHY CURRICULUM BASED ON A QUESTIONNAIRE SURVEY.
GeoMetodika 2.2. pp.19–26.

Kádár Anett, Farsang Andrea (2018): A láva a Föld magjából származik, vagy mégsem – Néhány lemeztektonikához kapcsolódó tévképzet összehasonlító elemzése. LAVA ORIGINATES FROM THE EARTH’S CORE, DOESN’T IT? A COMPARATIVE ANALYSIS OF SOME PLATE-TECTONICS-RELATED MISCONCEPTIONS.
GeoMetodika 2. 1. pp. 5–24.

Szabolcs Czigány, Zsuzsa Császár, Kinga Kiss, Ákos Halmai, Dénes Lóczy, László Nagyváradi & Ervin Pirkhoffer: Playing on reality: do geomodels improve the perception of geographical terms?
International Research in Geographical and Environmental Education, 2017.04.25.

Publikációk listája a 2016-17 kutatási időszakban

Balázs B., SZilassi P., M. Császár Zs., Pál V., Teperics K., Jász E., Farsang A. (2017): MILYEN A JÓ FÖLDRAJZTANKÖNYV? ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK A 21. SZÁZADBAN A FÖLDRAJZTANKÖNYVI FUNKCIÓK IDŐBELI VÁLTOZÁSÁNAK TÜKRÉBEN. WHAT IS THE GOOD GEOGRAPHY TEXTBOOK LIKE? METHODS OF VALUATION IN THE 21ST CENTURY REFLECTING THE TEMPORAL CHANGES OF THE FUNCTIONS OF GEOGRAPHY TEXTBOOKS.
GeoMetodika 1. 1. pp. 35–48.

Kádár Anett, Farsang Andrea (2017): Comparing the Plate-tectonics-related Misconceptions of High School Students and University Undergraduates.
REVIEW OF INTERNATIONAL GEOGRAPHICAL EDUCATION ONLINE 7:(1) pp. 24-47.

Balázs Brigitta, Farsang Andrea (2016): A szegedi középiskolások országhatár-képzete Magyarország délkeleti határáról.
FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK 140:(3) pp. 258-269.

 

Konferencia előadások

Konferencia előadások a 2020-21 kutatási időszakban

Szilassi, P., Pál, V., Szőllősy, L., Kádár, A., and Farsang, A.: A case study on the efficiency of activity-based Geography teaching and learning.
EGU General Assembly 2020, Online, 4–8 May 2020, EGU2020-2853.

M. Császár Zsuzsa; Varjas János; Farkas Marcell; Pirkhoffer Ervin.:Teaching the topic of migration as part of the geography education: a comparative study of textbooks from Hungary and the United Kingdom.
In: EUROGEO 2021 – “Sustainable Development Goals for all” Online Conference.

Varjas János: The sustainable development and environmental themes; role in the Hungarian geography education.
In: EUROGEO 2021 – “Sustainable Development Goals for all” Online Conference.

Konferencia előadások a 2019-20 kutatási időszakban

Andrea, Farsang ; Péter, Szilassi ; Anett, Kádár ; Károly, Teperics ; Zsuzsanna, M.Császár ; Viktor, Pál (2019): Teaching landscape changes with problem-oriented methods using Hungarian examples.
GEOPHYSICAL RESEARCH ABSTRACTS 21 Paper: EGU2019-16914 , 1 p.

Kádár, Anett ; Pál, Viktor ; Szilassi, Péter ; Farsang, Andrea ; Teperics, Károly ; M., Császár Zsuzsanna: Tevékenységalapú módszerek a földrajzórán = Employing activity – based methods in the geography classroom.
In: Cseresznyés, D; Király, Cs; Forray, V; Szabó, Cs (szerk.) Kárpát-medencei Környezettudományi Kutatások Aktuális Eredményei = Current Research of Environmental Sciences in the Carpathian Basin : absztrakt kötet Budapest, Magyarország : Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar (2020) 116 p. pp. 23-23. , 1 p.

Csíkos, Csaba ; Szőllősy, László ; Kádár, Anett ; Pirkhoffer, Ervin ; Farsang, Andrea: A kutatásalapú földrajztanítás hatékonyságvizsgálata. In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok.
Absztraktkötet : XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Pécs, Magyarország : MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2019) 618 p.

Szilassi Péter, Kapusi János, Pál Viktor, M. Császár Zsuzsanna, Teperics Károly (2019): Élménygazdag földrajztanítás: Tájváltozás tanítása interaktívan, probléma centrikusan, magyarországi példákon keresztül.
In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. Absztraktkötet : XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Pécs, Magyarország: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2019) 618 p.

Kádár, Anett ; Molnár, Ernő ; Száraz, Tamás ; Jász, Erzsébet ; Farsang, Andrea: Hogyan befolyásolják a tévképzetek a földrajztanulást? Egy keresztmetszeti vizsgálat tanulságai.
In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. Absztraktkötet: XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Pécs, Magyarország: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2019) 618 p.

Vati, Tamás ; Varjas, János ; Balázs, Brigitta ; Nagyváradi, László ; Farsang, Andrea: A haza földrajzának megjelenése külföldi tankönyvekben, átvehető módszertani ötletek.
In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. Absztraktkötet: XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Pécs, Magyarország: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2019) 618 p.

Péter, Szilassi ; Viktor, Pál ; László, Szőllősy ; Anett, Kádár ; Andrea, Farsang: A case study on the efficiency of activity-based Geography teaching and learning.
In: EGU General Assembly Conference Abstracts. (2020) Paper: EGU2020-2853, 1 p.

Varjas János. Empirical study on environmental knowledge and attitudes of Hungarian Geography Teacher students.
Proceedings of The World Conference on Research in Teaching and Education, 2019.

Revákné, Markóczi Ibolya ; Jász, Erzsébet ; Kovács, Enikő ; Teperics, Károly ; Ütőné, Visi Judit: Általános és középiskolás tanulók megújuló energiára vonatkozó fogalmi strukturájának és befolyá-soló tényezőkkel való összefüggésének vizsgálata.
In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. Absztraktkötet: XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Pécs, Magyarország: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2019) 618 p. p. 521, 1 p.

Konferencia előadások a 2018-19 kutatási időszakban

Kádár, Anett ; Moritz, Gubler ; Balázs, Brigitta ; Farsang, Andrea: Az éghajlatváltozás helyi következményeinek oktatása magyar és svájci példák alapján.
In: Fazekas, I; Kiss, E; Lázár, I (szerk.) IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak összefoglalói. Debrecen, Magyarország: MTA DTB Földtudományi Szakbizottság, (2018) pp. 35-35. , 1 p.

Kádár, Anett ; Farsang, Andrea: Általános és középiskolás diákok lemeztektonikával és éghajlatváltozással kapcsolatos tévképzeteinek összehasonlító vizsgálata.
In: Fazekas, I; Kiss, E; Lázár, I (szerk.) IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak összefoglalói. Debrecen, Magyarország: MTA DTB Földtudományi Szakbizottság, (2018) pp. 32-32. , 1 p.

Anett, Kádár ; Moritz, Gubler ; Brigitta, Balázs ; Andrea, Farsang: Assessment and comparison of local aspects of climate change education between Hungary and Switzerland (2018).
Poszter, IX. Magyar Földrajzi Konferencia, Debrecen, 2018-11-09 – 2018-11-11,
Andrea, Farsang ; Péter, Szilassi ; Anett, Kádár ; Károly, Teperics ; Zsuzsanna, M.Császár ; Viktor, Pál: Teaching landscape changes with problem-oriented methods using Hungarian examples. GEOPHYSICAL RESEARCH ABSTRACTS 21 Paper: EGU2019-16914, 1 p. (2019)

Kádár, Anett ; Farsang, Andrea: Misconceptions about climate change: Opportunities or obstacles?
GEOPHYSICAL RESEARCH ABSTRACTS 21 Paper: EGU2019-13097-1 (2019)

Zsuzsanna, M. Császár ; Andrea, Farsang ; Ervin, Pirkhoffer ; Péter, Szilassi ; Viktor, Pál ; Károly, Teperics ; Ernő, Molnár ; János, Varjas ; Anett, Kádár: Developing Problem-Oriented Worksheets for Improving Science Latency.
In: Pixel. New Perspectives in Science Education (2019) Paper: 5486-EXA3725-FP-NPSE8 , 1 p.

Farsang, Andrea ; Szilassi, Péter ; Pál, Viktor ; Kádár, Anett ; Pirkhoffer, Ervin ; M., Császár Zsuzsanna ; Szőllősy, László ; Teperics, Károly: Probléma orientált oktatási lehetőségeket kínáló eszköz fejlesztése a földrajzoktatás megújítására. Az MTA Földrajz Szakmódszertani Kutatócsoport eredményei nemzetközi tapasztalatok tükrében.
In: Fazekas, I; Kiss, E; Lázár, I (szerk.) IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak összefoglalói Debrecen, Magyarország : MTA DTB Földtudományi Szakbizottság, (2018) pp. 24-24. , 1 p.

M., Császár Zsuzsa ; Varjas, János ; Farsang, Andrea: A problémaalapú tanulás alkalmazásának lehetőségei a hazai földrajzoktatásban.
In: Fazekas, István; Kiss, Emőke; Lázár, István (szerk.) Földrajzi tanulmányok 2018. Debrecen, Magyarország: MTA DAB Földtudományi Szakbizottság, (2018) pp. 45-48. , 4 p.

Szilassi, Péter ; Pál, Viktor ; Kádár, Anett ; Pirkhoffer, Ervin ; M., Császár Zsuzsanna ; Szőllősy, László ; Teperics, Károly ; Farsang, Andrea: A „haza tanítása” problémacentrikus megközelítésben. Munkáltató feladatlapok alkalmazásának első hazai tapasztalatai.
In: Fazekas, I; Kiss, E; Lázár, I (szerk.) IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak összefoglalói. Debrecen, Magyarország: MTA DTB Földtudományi Szakbizottság, (2018) pp. 36-36. , 1 p.

Teperics, Károly ; Molnár, Ernő ; Kapusi, János ; Jász, Erzsébet ; Farsang, Andrea ; M., Császár Zsuzsanna: Magyarország földrajzának oktatásához felhasználható új taneszközök fejlesztésének elvei.
In: Fazekas, I; Kiss, E; Lázár, I (szerk.) IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak összefoglalói Debrecen, Magyarország : MTA DTB Földtudományi Szakbizottság, (2018) pp. 28-28. , 1 p.

Jász Erzsébet – Dr. Tóth Tamás – Dr. Teperics Károly: Az energiatudatosságra nevelés megjelenése a földrajz tankönyvekben.
VI. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia, Párkány, 2018. január 14-15.

Konferencia előadások a 2017-18 kutatási időszakban

Anett Kádár and Andrea Farsang: How do Hungarian students perceive our climate? A comparative analysis of climate-related misconceptions.
Geophysical Research Abstracts Vol. 20, EGU2018-18823-2, 2018 EGU General Assembly 2018.

Viktor Pál – Andrea Farsang – Péter Szilassi – Zsuzsanna M. Császár – Károly Teperics – Anett Kádár: Developing problem-oriented worksheets for expanding the possibilities of teaching Hungary’s geography.
Geophysical Research Abstracts Vol. 20, EGU2018-19514, 2018 EGU General Assembly 2018.

Kapusi J.: „Földrajzi séta a debreceni Nagyerdőben” (Magyar Földrajzi Napok, Oktatásföldrajzi Konferencia, Eger, 2016. augusztus 26.)
In: Pajtókné Tari Ilona – Tóth Antal: Magyar Földrajzi Napok, Eger, 2016 konferenciakötet. Eszterházy Károly Egyetem – Magyar Földrajzi Társaság – Agria Geográfia Alapítvány, 2017, pp. 936-945.

Kapusi J.:„Földrajzoktatás célnyelven turisztikai két tanítási nyelvű szakgimnáziumi képzésben”
(Nemzeti Pedagóguskar Földünk-környezetünk tagozat, tagozati ülés, Fazekas Mihály Ált. Isk., Debrecen, 2017. november 24.)

Kapusi J.: „Módszertani ötletek turizmusföldrajzi ismeretek tanításához két tanítási nyelvű szakgimnáziumi képzésben”
(Magyar Földrajzi Konferencia, Debrecen, 2018. november 10.) Megjelenés: In: Fazekas István – Kiss Emőke – Lázár István: Földrajzi közlemények, pp. 33-35.

Kapusi J.: „Hazánkkal kapcsolatos ismeretek megjelenítési lehetőségei a Nemzetközi Érettségi (IB) képzés földrajz óráin”
(Debrecen, 2018. november 16.) MTA Tantárgypedagógiai Kutatási Program Természettudományi-Matematikai-Informatikai Oktatási Munkacsoport éves beszámoló, DE-TTK Természettudományos Tárgyakat Oktató Középiskolai Tanárok Fóruma

Kapusi J.: „Homeland Geography – case studies in teaching the geography of Hungary in bilingual secondary schools and international programmes” (XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Pécs, idegen nyelvű szekcióelőadás, 2019. november 8.)
In: Varga Aranka – Andl Helga – Molnár-Kovács Zsófia (szerk.): Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. Absztraktkötet. XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Pécs, p. 435.

 

Egyéb

Balassa, Bettina; Csüllög, Gábor; Czigány, Szabolcs; Farsang, Andrea; M., Császár Zsuzsanna; Pirkhoffer, Ervin; Teperics, Károly; Vati, Tamás; Arday, István (2018): Földrajzi atlasz középiskolásoknak. Budapest, Magyarország: Oktatási Hivatal, 84 p.

Balassa, Bettina; Csüllög, Gábor; Czigány, Szabolcs; Farsang, Andrea;  M., Császár Zsuzsanna; Pirkhoffer, Ervin; Teperics, Károly; Vati, Tamás; Arday, István (2018): Földrajzi atlasz általános iskolásoknak. Budapest, Magyarország : Oktatási Hivatal, 52 p.

Vissza a listához