Publikációk

Milyen a jó földrajztankönyv? Értékelési módszerek a 21. században a földrajztankönyvi funkciók időbeli változásának tükrében

Abstract The study is carried out for highlighting the importance of the improvement of the geography education. The aim is provided an overview about the aspects of book analyses based on the international literature.

Using a word association method to assess knowledge structure of renewable energy sources at primary level

Abstract The word association test is a tool suitable for analysing students’ knowledge structure. Using association maps, it can describe the quantitative and qualitative features of the stimulus

Playing on reality: do geomodels improve the perception of geographical terms?

Abstract Remodeling of geography education has been an ongoing challenge recently. Constructivist pedagogy, employing tools of problem and model-based learning, offers new opportunities to meet these challenges.

Comparing the Plate-tectonics-related Misconceptions of High School Students and University Undergraduates

Abstract International research into the nature, emergence, and development of geographical misconceptions is substantial. However, Hungarian educational research lags behind in exploring this phenomenon in detail.

Milyen a jó földrajztankönyv? Értékelési módszerek a 21. században a földrajztankönyvi funkciók időbeli változásának tükrében

Abstract The study is carried out for highlighting the importance of the improvement of the geography education. The aim is provided an overview about the aspects of book analyses based

Hallgatói vélemények a természettudományos tantárgyakról

Bevezetés A természettudományos tantárgyak alulreprezentáltsága hosszú évek óta fennálló jelenség. Kedvezőtlen ezen csoportba tartozó tantárgyak helyzete, romlik a népszerűségük, a diákok nem szeretik,