Munkatársaink

Vissza a listához

Dr. Csíkos Csaba (2017-2021)

egyetemi docens, oktatási dékánhelyettes

Eötvös Lóránd Tudományegyetem Tanító és Óvónőképző Kar

Szeged, Petőfi sgt. 30−34. 6722

Tel: +3614878143

Tanulmányok

1979-1987 – Szatymazi Általános Iskola, Szatymaz
1987-1991 – Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium, Szeged
1991-1996 – Matematika-földrajz szakos középiskolai tanári szak (MSc., 1996) JATE
1994-1996 – Pedagógiai értékelési szakértő szak (MEd., 1996) JATE
1996-1999 – PhD ösztöndíjas a JATE BTK doktori programjában: (“A kognitív kompetencia fejlődése és fejlesztése”)
1999-2001 – PhD – neveléstudományok, SZTE
2009 – Habilitáció – neveléstudományok, SZTE

 

Nyelvismeret

Angol B2
Olasz B2

 

Szakmai elismerések, kitüntetések

1998 – A “Pszichológia” folyóirat által PhD-hallgatók számára meghirdetett publikációs pályázaton I. helyezés
1999-2000 – Soros Alapítvány belföldi doktorandusz ösztöndíj
2002-2005 – Békésy György posztdoktori ösztöndíj
2015 – „A Magyar Felsőoktatásért” Emlékplakett

 

Tudományos, szervezeti tevékenység

PME, International Group for the Psychology of Mathematics Education (1999-2002; 2012-)
– Az IGPME vezető testületének (International Committee) tagja (2014-)
– Az IGPME 2016-ban rendezett konferenciájának elnöke
– A 2015-ös konferencia programbizottságának tagja, a 2016-os konferencia programbizottságának elnöke

EARLI, European Association for Research on Learning and Instruction (1997-2013)
– Az EARLI 2005-ös, 2007-es és 2009-es konferenciáinak programbizottsági tagja
– Az EARLI 12., Budapesten megrendezett konferenciájának menedzsere (2007)

Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottságának tagja (2014-)
– Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Didaktikai Albizottságának tagja (2002-)
– Az MTA köztestületének tagja (2001-)

Az OTKA Pszichológia-Pedagógia szakzsűrijének tagja (2009-2012), elnöke (2012-2016)

Az NKFIH kutatási témapályázatok Társadalom- és Bölcsészettudományi Kollégiumának tagja (2016-)

  • Metakognícióra alapozott iskolai fejlesztés
  • Adaptív problémamegoldó stratégiák
  • Tanulásra vonatkozó meggyőződések