Munkatársaink
Vissza a listáhozDr. Csíkos Csaba (2017-2021)
egyetemi docens, oktatási dékánhelyettes
Eötvös Lóránd Tudományegyetem Tanító és Óvónőképző Kar
Szeged, Petőfi sgt. 30−34. 6722
Tel: +3614878143
E-mail: csikos.csaba@tok.elte.hu
Tanulmányok
1979-1987 – Szatymazi Általános Iskola, Szatymaz
1987-1991 – Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium, Szeged
1991-1996 – Matematika-földrajz szakos középiskolai tanári szak (MSc., 1996) JATE
1994-1996 – Pedagógiai értékelési szakértő szak (MEd., 1996) JATE
1996-1999 – PhD ösztöndíjas a JATE BTK doktori programjában: (“A kognitív kompetencia fejlődése és fejlesztése”)
1999-2001 – PhD – neveléstudományok, SZTE
2009 – Habilitáció – neveléstudományok, SZTE
Nyelvismeret
Angol B2
Olasz B2
Szakmai elismerések, kitüntetések
1998 – A “Pszichológia” folyóirat által PhD-hallgatók számára meghirdetett publikációs pályázaton I. helyezés
1999-2000 – Soros Alapítvány belföldi doktorandusz ösztöndíj
2002-2005 – Békésy György posztdoktori ösztöndíj
2015 – „A Magyar Felsőoktatásért” Emlékplakett
Tudományos, szervezeti tevékenység
PME, International Group for the Psychology of Mathematics Education (1999-2002; 2012-)
– Az IGPME vezető testületének (International Committee) tagja (2014-)
– Az IGPME 2016-ban rendezett konferenciájának elnöke
– A 2015-ös konferencia programbizottságának tagja, a 2016-os konferencia programbizottságának elnöke
EARLI, European Association for Research on Learning and Instruction (1997-2013)
– Az EARLI 2005-ös, 2007-es és 2009-es konferenciáinak programbizottsági tagja
– Az EARLI 12., Budapesten megrendezett konferenciájának menedzsere (2007)
Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottságának tagja (2014-)
– Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Didaktikai Albizottságának tagja (2002-)
– Az MTA köztestületének tagja (2001-)
Az OTKA Pszichológia-Pedagógia szakzsűrijének tagja (2009-2012), elnöke (2012-2016)
Az NKFIH kutatási témapályázatok Társadalom- és Bölcsészettudományi Kollégiumának tagja (2016-)
- Metakognícióra alapozott iskolai fejlesztés
- Adaptív problémamegoldó stratégiák
- Tanulásra vonatkozó meggyőződések